Κατάρτιση εκπαιδευτικών

Για τους εκπαιδευτικούς προβλέπονται δύο δραστηριότητες κατάρτισης.
1) Ανάθεση Καθηκόντων διδασκαλίας

Ένας εκπαιδευτικός του τομέα Γεωπονίας ανάλαβε διδακτικά καθήκοντα για την περίοδο 02-09/04/2022 σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του αντί­στοιχου τομέα στην Γ’ Τεχνική Σχολή Λεμεσού, όπου δίδαξε εργαστηριακά μαθήματα του τομέα. Η Κύπρος επιλέχθηκε ώστε να παρακαμφθεί το εμπόδιο της γλώσσας εργασίας το οποίο στην συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν αποτελεί σημαντικό παράγοντα μόνο για τον ίδιο τον εκπαιδευτικό αλλά και για τους αποδέκτες της δραστηριότητας δηλαδή τους μαθητές. Διδακτικό αντικείμενο της δραστηριότητας αποτέλεσε η παραγωγή πολλαπλασιαστικού υλι­κού εσπεριδοειδών και ελιάς. Έγινε επίδειξη διαφόρων τύπων εμβολιασμού σε ελιές και εσπεριδοειδή και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν εμβολιασμούς σε υποκείμενα τα οποία προμηθευτήκαμε από φυτώριο στην περιοχή της Λεμεσού. Επίσης σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του κυπριακού σχολείου υλοποιήθηκαν δράσεις διαμόρφωσης τοπίου, φυτεύσεις και εφαρμογή αρδευτικού συστήματος. Ήταν μια μικρή αλλά πολύ πλούσια σε μα­θησιακές δραστηριότητες περίοδος η οποία όχι μόνο βοήθησε στην ανταλλαγή απόψεων και μεταφορά καλών πρακτικών μεταξύ των σχολείων αλλά ενίσχυσε και την δυνατότητα σχεδια­σμού δράσεων ευρύτερης συνεργασίας.

 

2) Κατάρτιση εκπαιδευτικών στο Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο και στις τεχνολογίες φόρτισης

Εκτός των εκπαιδευόμενων, δόθηκε βάρος και στην βελτίωση των δεξιοτήτων των εκ­παιδευτών στον οργανισμό. Αναλογιζόμενοι τις ανάγκες σε κατάρτιση που υπαγορεύουν οι σύγχρονες εξελίξεις στην τεχνολογία, επιλέξαμε να οργανώσουμε μια περίοδο κατάρτισης για τους εκπαιδευτικούς με αντικείμενο τις εξελίξεις στην τεχνολογία του ηλεκτρικού αυτοκι­νήτου και τις αυξανόμενες ανάγκες των νέων εργαζόμενων σε δεξιότητες οι οποίες σχετίζο­νται με τις λειτουργίες της ηλεκτροκίνησης καθώς αυτή καταλαμβάνει ένα όλο και μεγαλύτερο μέρος της αστικής μετακίνησης στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα στον σύγχρονο κόσμο. Δυ­στυχώς, οι εκπαιδευτικοί των αντίστοιχων ειδικοτήτων δεν διαθέτουν τις δεξιότητες σε νέες τεχνολογίες και αυτό δημιουργεί χάσμα ανάμεσα στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας η οποία απαιτεί ένα διαφοροποιημένο και απόλυτα προσαρμοσμένο στις νέες απαιτήσεις προφίλ και στο προφίλ των αποφοίτων της ΕΕΚ το οποίο διαγράφεται από την συνισταμένη τόσο των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών και και των υποδομών όσο και των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν κεντρικό ρόλο στην διαμόρφωση των αποτελεσμάτων της κατάρτισης.

Για τους εκπαιδευτικούς σχεδιάστηκε μια περίοδος κατάρτισης 6 ημερών (03-08/05/2022) με αντικείμενο την λειτουργία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των σταθμών φόρτισης. Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν σεμινάρια από ειδικούς και επισκέφτηκαν επι­χειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Βαρκελώνης οι οποίες ασχολούνται με την κατασκευή και την συντήρηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σταθμών φόρτισης. Εταίρος υποδοχής για την δραστηριότητα ήταν ο εκπαιδευτικός οργανισμός MOVEU PROFESSIONAL SERVICES SL.