Στόχοι

Βασικό στόχο αποτελεί η διατήρηση της δυναμικής στον τομέα της κινητικότητας εστιάζοντας σε μακροχρόνιες κινητικότητες σε αξιόπιστους επαγγελματικούς φορείς για τους εκπαιδευόμενους και σε στοχευμένες δράσεις κατάρτισης για τους εκπαιδευτικούς. Η περίοδος 2018-2019 ήταν κομβική για τον οργανισμό αφού δημιούργησε μηχανισμό ανίχνευσης αναγκών κατάρτισης ο οποίος αν και επιδέχεται βελτίωσης, δίνει εικόνα των τρεχουσών αναγκών κατάρτισης όπως αυτές προσδιορίζονται από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους.
Μέσω της κινητικότητας επιθυμούμε:


- να βελτιώσουμε τις επαγγελματικές, κοινωνικές και προσωπικές δεξιότητες
- να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον για την καινοτομία και τη δημιουργικότητα
- να εδραιώσουμε την ανάπτυξη Ευρωπαϊκής ταυτότητας σε εκπαιδευτικό και επαγγελματικό επίπεδο
- να αυξήσουμε τη πιθανότητα απασχολησιμότητας
- να ενισχύσουμε την τεχνογνωσία στην αναγνώριση και κατοχύρωση προσόντων
- να υποστηρίξουμε την δυνατότητα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης μέσω της κινητικότητας για άτομα που ανήκουν σε ευαίσθητες ομάδες λόγω κοινωνικών, οικονομικών προβλημάτων και δυσκολιών μάθησης.


Κινητικότητα εκπαιδευομένων
Αξιολογώντας την δραστηριότητα του οργανισμού στην κινητικότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία του θεωρούμε ότι πρέπει να στρέψουμε το ενδιαφέρον στη μακροχρόνια κινητικότητα διάρκειας από 3 έως 6 μήνες. Αν και αρχικά η βραχυχρόνια κινητικότητα αποτέλεσε επιλογή με συγκεκριμένη στοχοθεσία και ρόλο στη διάχυση της κουλτούρας της κινητικότητας στον οργανισμό, διαπιστώσαμε ότι τα πλεονεκτήματα της μακροχρόνιας κινητικότητας είναι περισσότερα και ο αντίκτυπος διαπερνά οριζόντια τον οργανισμό, συνδιαμορφώνοντας την επαγγελματική εξέλιξη των συμμετεχόντων.
Συγκρίνοντας βάση της εμπειρίας τον αντίκτυπο της βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας κινητικότητας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι συνειδητά επενδύουμε στην μακροχρόνια κινητικότητα, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες στην οργάνωση και στην υλοποίηση αλλά και τους κινδύνους που ελλοχεύουν οι οποίοι μπορεί να αφορούν διάφορες παραμέτρους της κινητικότητας και ανά πάσα στιγμή θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε.
Σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς προσανατολιζόμαστε στα ακόλουθα:

Ανάθεση καθηκόντων διδασκαλίας.

Έχοντας υλοποιήσει 2 σχέδια κινητικότητας εκπαιδευτικών για κατάρτιση, η ανάθεση καθηκόντων διδασκαλίας καθίσταται πρωτεύων στόχος για την κινητικότητα εκπαιδευτικών. Η δράση επιθυμούμε να έχει αμφίδρομο χαρακτήρα ώστε και ο οργανισμός να γίνεται αποδέκτης εκπαιδευτικών από συνεργαζόμενα σχολεία για διδασκαλία σε αυτόν. Απώτερος στόχος είναι σε βάθος τριετίας να εστιάσουμε την κινητικότητα των εκπαιδευτικών σε δράσεις διδασκαλίας ώστε να δημιουργήσουμε μία δυναμική η οποία θα ενισχύσει την ποιότητα και τη μεταφορά τεχνογνωσίας στην εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων και θα συμβάλει στην διεθνοποίηση του οργανισμού. 

Κατάρτιση Προσωπικού

Η κατάρτιση του προσωπικού σε τεχνικά και μεθοδολογικά θέματα παραμένει προτεραιότητα η οποία σταδιακά εξελίσσεται είτε προς την κατεύθυνση της επιτόπιας παρατήρησης εργασίας (Job Shadowing) για ολιγομελείς ομάδες με πολύ συγκεκριμένους στόχους είτε στη διερεύνηση τεχνικών θεμάτων που οι εκπαιδευτικοί έχουν έλλειμμα γνώσεων και δεξιοτήτων.