Πρόγραμμα ERASMUS+ στην Λειψία της Γερμανίας

Έκθεση Πεπραγμένων για το πρόγραμμα ERASMUS+ στην Λειψία της Γερμανίας

Η ιστοσελίδα προγράμματος ERASMUS+ Λειψία 2019 https://1ekerasmus.wixsite.com/erasmus

Τίτλος Προγράμματος: VETstaffdevelopment

Κωδικός Προγράμματος: 2018-1-EL01-KA102-047416

Περίοδος Υλοποίησης: 09/02/2019 ? 16/02/2019

Αριθμός συμμετεχόντων: 10 στελέχη του 1ου ΕΚ Πάτρας

Φορέας αποστολής: 1ο ΕΚ Πάτρας

Φορέας Υποδοχής: WISAMAREDUCATIONALINSTITUTE

Χώρα υποδοχής: Γερμανία (Λειψία)

Το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Πάτρας υλοποίησε επιτυχώς σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό οργανισμό WISAMAR EDUCATIONAL INSTITUTE, πρόγραμμα ERASMUS+ στην Λειψία της Γερμανίας. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων του 1ου ΕΚ Πάτρας οι οποίοι παρακολούθησαν πρόγραμμα κατάρτισης διάρκειας μιας εβδομάδας, σχετικά με την οργάνωση και την λειτουργία του Δυαδικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Γερμανία. 

Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο διάστημα από 09 έως 16 Φεβρουαρίου 2019 και χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από πόρους του προγράμματος. 

Το πρόγραμμα κατάρτισης στηρίχθηκε σε στοχευμένες δράσεις, μέσω των οποίων οι συμμετέχοντες γνώρισαν την γενικότερη οργάνωση και λειτουργία του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και το ρόλο που διαδραματίζει το δυαδικό σύστημα εκπαίδευσης σε αυτό. Επισκεφτήκαμε εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Λειψία οι οποίοι εφαρμόζουν το δυαδικό σύστημα αλλά και την έδρα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Σαξονίας, όπου είχαμε μια πολύ γόνιμη συζήτηση με στελέχη, σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του δυαδικού συστήματος. 

Η επίσκεψη στις σχολικές μονάδες έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ανταλλάξουν απόψεις με τους Γερμανούς συναδέλφους και να συγκρίνουν τις υποδομές και την γενικότερη υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου στις δύο χώρες. Επίσης έθεσε τα θεμέλια ευρύτερης συνεργασίας στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ τόσο με την WISAMAR όσο και με τις σχολικές μονάδες που επισκεφτήκαμε. 

Στο περιθώριο του προγράμματος, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την ιστορία και τον πολιτισμό της Λειψίας καθώς επισκεφτήκαμε πολλά αξιοθέατα της πόλης όπως τους ναούς των Αγίων Νικολάου και Θωμά, την παλαιά αγορά, το Δημαρχείο, το Πανεπιστήμιο, την Γκαλερί Σπινεράι κ.α. Επίσης είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε για μία μέρα στο Βερολίνο καθώς αποτέλεσε ενδιάμεσο σταθμό τόσο κατά την αναχώρηση όσο και την επιστροφή της αποστολής.

Αναλυτικά οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο πρόγραμμα έχουν ως εξής:

Το Σάββατο 09/02/2019 η αποστολή αναχώρησε αεροπορικώς για το Βερολίνο όπου και διανυκτέρευσε. Την Κυριακή 10/02/2019 μετέβη οδικώς στην Λειψία.

Την Δευτέρα 11/02/2019 η αποστολή μετέβη στην έδρα του εκπαιδευτικού οργανισμού WISAMAR όπου έγινε παρουσίαση του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος με έμφαση στο Δυαδικό Σύστημα ΕΕΚ αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αλλά το κυριότερο την σχέση μεταξύ των σχολείων, των εταιρειών και των εκπαιδευτικών κέντρων. Ακολούθησε μια γόνιμη συζήτηση με τον εκπαιδευτή ThomasKorcz της WISAMAR σχετικά με την εφαρμογή του δυαδικού συστήματος ΕΕΚ στην εταιρεία καθώς εκπαιδεύει άτομα στην πληροφορική. Στην συνέχεια ακολούθησε εκτεταμένη περιήγηση στα αξιοθέατα της Λειψίας.

Την επόμενη μέρα 12/02/2019 η αποστολή επισκέφθηκε την διεύθυνση εκπαίδευσης της Σαξονίας όπου ο κος Duebener υπεύθυνος για την οργάνωση και λειτουργία της ΕΕΚ στην Σαξονία, ανέλυσε το εκπαιδευτικό σύστημα και την λειτουργία των δομών οι οποίες εμπλέκονται στο δυαδικό σύστημα εκπαίδευσης.

Την Τετάρτη 13/02/2019 επισκεφθήκαμε τα σχολεία KarlHeine και BSZ 7. Περιηγηθήκαμε στους χώρους των εργαστηρίων και συζητήσαμε με τους εκπαιδευτικούς για την οργάνωση και την λειτουργία. Μας εντυπωσίασε το υψηλό επίπεδο του εξοπλισμού το οποίο προσέφερε δυνατότητες υψηλής εξειδίκευσης στους εκπαιδευόμενους όπως και το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του εξοπλισμού ιδίως στο πεδίο της μηχανοτρονικής, αποτελούσε προσφορά μεγάλων εταιρειών για την διευκόλυνση της εκπαίδευσης σε μοντέρνα και ακριβή τεχνολογία. Επίσης κάτι που μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα, ήταν ότι συζητώντας με τους εκπαιδευτικούς ανακαλύψαμε ότι παρά το γεγονός ότι είχαν όλοι πανεπιστημιακές σπουδές, το γνωστικό υπόβαθρο στις ειδικότητές τους είχε προέλθει από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Π.χ. Κάποιος μπορεί να είχε σπουδάσει οικονομικά στο Πανεπιστήμιο αλλά εργαζόταν ως καθηγητής Μηχανολογίας καθώς είχε ολοκληρώσει τον κύκλο σπουδών Μηχανολογίας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Την Πέμπτη 14/02/2019 επισκεφθήκαμε το εκπαιδευτικό κέντρο του δήμου της Λειψίας όπου εκπαιδεύεται ένας μεγάλος αριθμός νέων οι οποίοι όταν ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους στο πλαίσιο του δυαδικού συστήματος της ΕΕΚ, θα εργαστούν όλοι ως μόνιμο προσωπικό στις δομές τεχνικού χαρακτήρα (Μεταφορές, Ύδρευση, Ενέργεια κ.α.) του δήμου της Λειψίας.

Την Τρίτη 12/02/2019 επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW όπου λειτουργούν γραμμές παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η επίσκεψη στους χώρους του εργοστασίου ήταν ίσως η πιο εντυπωσιακή δραστηριότητα, καθώς η εγκατάσταση στεγάζεται σε ένα κτήριο μοναδικής αρχιτεκτονικής της πολυβραβευμένης αρχιτέκτονος Ζάχα Χαντίτ. Η εκτεταμένη χρήση ρομποτικών συστημάτων κέντρισε το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων και έδωσε το έναυσμα ενός γόνιμου προβληματισμού σε σχέση με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου αλλά και πιο συγκεκριμένα για το αν το ελληνικό σύστημα ΕΕΚ είναι σε θέση να παράξει εργαζόμενους οι οποίοι μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης τεχνολογίας.

Την Παρασκευή 15/02 2019 επισκεφθήκαμε την Γκαλερί Σπινεράι η οποία αποτελεί ένα παλαιό εργοστάσιο επεξεργασίας βάμβακος οι χώροι του οποίου έχουν αποδοθεί σε καλλιτέχνες της Λειψίας και χρησιμοποιούνται για την καλλιτεχνική δημιουργία και έκφραση.

Επίσης την ίδια μέρα έγινε η αξιολόγηση του προγράμματος και η απόδοση των Πιστοποιητικών Παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας η αποστολή μετέβη στο Βερολίνο όπου και διανυκτέρευσε και την επομένη (16/02/2019) αναχώρησε αεροπορικώς για την Ελλάδα.

Η συμβολή του προγράμματος στην διαμόρφωση ενός ευρωπαϊκού στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του οργανισμού, θεωρούμε ότι είναι πολύ μεγάλη. Δόθηκε η ευκαιρία σε έναν σημαντικό αριθμό στελεχών του οργανισμού να γνωρίσουν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων κατάρτισης τα οποία καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες των συμμετεχόντων. Το 1ο ΕΚ Πάτρας αποτελεί έναν πολύ μεγάλο εκπαιδευτικό οργανισμό ο οποίος προσφέρει εργαστηριακή εκπαίδευση,  σε μαθητές οι οποίοι φοιτούν σε έξι ΕΠΑ.Λ. της ευρύτερης περιοχής των δήμων Πατρέων και Δυτικής Αχαΐας, ενώ παράλληλα, εξυπηρετεί τα ΔΙΕΚ Πάτρας και Δυτικής Αχαΐας. Θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτέλεσε την ενθουσιώδη αρχή μιας μεγάλης πορείας που επιθυμούμε να διαγράψουμε μέσα από στοχευμένες δράσεις και επιλεκτικές συνεργασίες οι οποίες θα αυξήσουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου και θα συμβάλλουν στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών.

Ευελπιστούμε ότι τον ερχόμενο Ιούνιο με την αξιολόγηση των νέων αιτήσεων του προγράμματος ERASMUS+ θα έχουμε ευχάριστα νέα, καθώς το 1ο ΕΚ έχει διαμορφώσει σχέδιο δράσης τόσο για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών όσο και των εκπαιδευόμενων με έναν συνδυασμό βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων τοποθετήσεων σε επιλεγμένους φορείς στην Κύπρο και την Ισπανία.

3/μερη Εκπαιδευτική Επίσκεψη Περιβαλλοντικής Ομάδας Στο ΚΠΕ Κλειτορίας

Η Περιβαλλοντική ομάδα του 1ου ΕΠΑ.Λ-1ου Ε.Κ. ,για το σχολικό έτος  2014-15,  πρόκειται να  υλοποιήσει τριήμερο περιβαλλοντικό πρόγραμμα στο ΚΠΕ Κλειτορίας-Ακράτας από 15/2/2015 έως και 17/2/2015 με τίτλο   "Καταναλώνω άρα υπάρχω;" Το πλήρες πρόγραμμα θα αναρτηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

 

Πρακτική Εργαστηριακή Άσκηση φοιτητριών ΑΤΕΙ Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας

Κατά το σχολικό έτος 2014-2015 , και συγκεκριμένα από Οκτώβριο 2014 έως και Ιανουάριο 2015 (1ο Τετράμηνο) πραγματοποιήθηκε πρακτική άσκηση φοιτητριών του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΑΤΕΙ Πάτρας στους εργαστηριακούς μας χώρους, και σε επιλεγμένα τμήματα,  με αντικείμενο "Η Βιωματική Μάθηση στην Εκπαίδευση - Διαχείριση σχολικής τάξης".

ΦΟΙΤ ΤΕΙ 2

ΦΟΙΤ ΤΕΙ 1